De vereniging

We zijn een vereniging met zowel particuliere leden als lidorganisaties. Een overzicht van onze lidorganisaties vind je hier.

Waarom zou je lid worden van onze vereniging? Omdat we pal staan voor het belang van natuur, biodiversiteit, landschap en leefomgeving. Hoe meer leden, hoe sterker onze stem klinkt. Je kunt tijdens bijeenkomsten en in werksessies actief meedenken over welke richting we kiezen in onze thema’s en aanpak, maar dat hoeft niet.

Lid worden van onze vereniging is altijd een goed idee, want juist op provinciaal niveau worden beslissingen genomen die natuur en milieu in onze omgeving raken.

Onze voorganger, de Gelderse Milieuraad, is opgericht in 1971. In 2021 bestonden we dus vijftig jaar. We vierden het o.a. door ook vijftig jaar voorúit te kijken: waar liggen de komende vijftig jaar onze opdracht en uitdagingen? Neem een kijkje op de jubileumpagina!

Ons bestuur

De vereniging heeft een bestuur onder leiding van een voorzitter.

Margreet van Gastel, voorzitter
Yvonne Kleefkens, penningmeester
Ardi Dortmans
Hilde Engels

Ons bureau

De vereniging heeft een kantoor in Arnhem en een kleine, professionele staf onder leiding van een directeur. De medewerkers van het kantoor vind je hier.

Statuten en bestuursreglement

Gedragscode en integriteitsbeleid