Geplaatst op 19-04-2019 in Nieuws.
Goed klimaatbeleid en een schone, innovatieve industrie levert Nederland concurrentievoordeel, welvaart en banen op. Want het fossiele tijdperk maakt plaats voor een nieuw tijdperk waarin duurzame bedrijven kansen krijgen die banen opleveren. Die kansen moet Nederland dan wel grijpen. Dat maakt de Inkoppertjes-campagne in landelijke dagbladen duidelijk.
De Nederlandse Vereniging Duurzame Energie (NVDE), de Natuur en Milieufederaties, Natuur & Milieu, Greenpeace, Milieudefensie, de Jonge Klimaatbeweging en MVO Nederland zijn afzender van de cartoons. De organisaties vragen met de inkoppertjes-campagne aandacht voor maatregelen die nu nodig zijn om de uitstoot van CO2 terug te brengen. “We laten hiermee zien dat we voor een keuze staan: rommelen we door op een doodlopend spoor, of investeren we in echt duurzame doorbraken? Het antwoord is wat ons betreft een inkoppertje”, aldus de organisaties.
www.inkoppertjes.com